Wij doen ons best om ieder cadeautje perfect te laten zijn. Toch kan het zijn dat je niet helemaal tevreden bent over je bestelling. Hier lees je hoe het zit met garantie en hoe je product kunt retourneren.
Wat zijn jullie retourvoorwaarden?
Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een product retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het product bekijken en beoordelen, tenzij anders vermeld.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het product in je bezit is. Of bij meerdere producten in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: de dag waarop je het laatste artikel hebt ontvangen.
Het retourneren van producten geldt alleen als het artikel compleet is, (de verpakking van) het artikel ongebruikt en ongeopend is, het product nog in – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en verpakking zit en het product binnen 14 dagen na retourmelding door ons is ontvangen
Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat het geretourneerde product niet voldoet aan bovenstaande punten kunnen wij je aansprakelijk stellen.
Na je retourmelding ontvang je van ons instructies hoe je het product of producten kunt retourneren. Zodra we de geretourneerde producten hebben ontvangen zal, na controle van de producten, het bedrag binnen 5 werkdagen teruggeboekt worden op jouw rekening.
In de meeste gevallen betaal je zelf de kosten voor retourzending.
Uitzonderingen: Sommige producten kun je niet retourneren, omdat de producten volgens jouw opdracht op maat zijn gemaakt of speciaal zijn samengesteld. We geven het vooraf aan als een product niet geretourneerd kan worden.
Ik heb toch 14 dagen bedenktijd?
Klopt! Wettelijk gezien heb je 14 dagen bedenktijd. Dit is je herroepingsrecht. Dit betekent dat je 14 dagen de tijd hebt om je bestelling (of een deel daarvan) terug te sturen. Wij betalen dan het volledige aankoopbedrag terug. Je betaalt zelf de kosten voor de retourzending.
De bedenktijd is niet van toepassing op producten die we speciaal voor jou hebben gemaakt en daardoor redelijkerwijs niet meer aan iemand anders te verkopen zijn. Denk bijvoorbeeld aan een slinger met een naam, een kroontje met een specifieke stof of een cadeautasje met jouw eigen afbeelding.
Hoe kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?
Weet je zeker dat je (een deel van) je bestelling niet wilt? Dan kan je binnen 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht. Om dit te doen kan je het herroepingsformulier (Word document) invullen en opsturen. Dat is niet verplicht. Je mag ons ook gewoon een mailtje sturen als je dat makkelijker vind.
Welke producten mag ik niet retourneren?
Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt kunnen helaas niet geretourneerd worden. Dit staat altijd duidelijk aangegeven bij het product. Dit zijn bijvoorbeeld producten waar we een naam op drukken of maken van materialen die speciaal voor jou zijn gekocht.
Gepersonaliseerde producten zijn dus producten die speciaal voor jou zijn gemaakt en die we redelijkerwijs niet zomaar meer aan iemand anders kunnen verkopen. Op al deze producten is de bedenktijd van 14 dagen niet van toepassing.
Hoe word ik terugbetaald?
Heb je je bestelling betaald via iDEAL dan wordt het terug te betalen bedrag binnen 5 werkdagen na verwerking van het retour op je rekening teruggeboekt. Heb je op een andere manier betaald dan nemen we contact met je op.
Alleen als je je hele bestelling retourneert zullen we ook de oorspronkelijke verzendkosten aan je vergoeden. Indien je een deel van je bestelling retourneert dan worden de verzendkosten van je bestelling niet teruggeboekt. Eventuele verzendkosten voor de retourzending zijn in principe altijd voor de koper.
Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo.
Kan ik mijn bestelling gratis retour sturen?
Nee, helaas niet. Je betaalt in principe zelf de kosten voor het retourneren van je bestelling. We adviseren om de producten zo veel als mogelijk in de oorspronkelijke verpakking terug te sturen. Let er op dat je zelf verantwoordelijk bent om te bewijzen dat je de bestelling terug hebt gestuurd. Het versturen met “track & trace” wordt daarom aangeraden.
Kan ik ook iets ruilen?
Ja hoor, neem hiervoor even contact met ons op. Je moet dan wel zelf de retourkosten betalen van het product dat je liever niet wilt.
Geven jullie ook garantie op je producten?
Niet echt. We besteden heel veel aandacht aan het maken van unieke cadeaus en hebbedingetjes. Maar alles wordt met de hand gemaakt. Dat betekent dus ook dat het ene product wat langer mee gaat dan het andere. We kunnen daarom geen “garantie” geven op producten.
Bijvoorbeeld: Een kroontje dat 1 keer per jaar met de verjaardag van je lieverd gebruikt wordt gaat best wel een paar jaar mee. Een vilten kroontje waarmee de kleine ridder (of prinses) bijna dagelijks speelt is waarschijnlijk na een tijdje toch niet meer zo heel erg mooi.
Wel mag je van ons verwachten dat je een zogenaamd “deugdelijk” product ontvangt. Dat wil dus zeggen dat het een kwalitatief goed product is. Oftewel: vind je dat wij rotzooi hebben geleverd? Dan moet je zeker even contact met ons opnemen.
Is het probleem met het product je eigen schuld? Dan heb je helaas geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Heb je het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie, geld terug of het omruilen van een product.
Ik ben niet tevreden, hoe kan ik dit aan jullie laten weten?
Hoewel wij altijd ons best doen om je producten zo perfect mogelijk te leveren, kan het altijd gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent met je bestelling. In dat geval kan je bij ons heel gemakkelijk via de website of via een mailtje een klacht melden. Bijvoorbeeld als het product is beschadigd of als producten niet voldoen aan je verwachtingen.
Aan de hand van jouw bericht ontvang je binnen 1 werkdag bericht terug over de verdere afhandeling van je klacht. We doen ons best om iedere klacht na tevredenheid van de koper op te lossen.
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Natuurlijk gaan we er vanuit dat dit niet nodig is en dat we je klacht gewoon zelf kunnen oplossen.